Ausstellung «The Seashore of Endless Worlds» in Genf mit Beteiligung der Fachrichtung
Wann? 1. – 19. November 2023
Details zu den Öffnungszeiten: hier
Wo? Le Commun, Rue des Vieux-Grenadiers 10, 1205 Genève
Die Ausstellung «The Seashore of Endless Worlds» betrachtet das Spiel als ein entscheidendes globales und aktuelles Phänomen und ruft dazu auf, gesellschaftliche Fragen ins Spiel zu bringen, indem es die aktuellen Bedingungen für allgemeine und globale Krisen erforscht, die sich aus der Spieltheorie und der Gamification ergeben. Spiele machen nicht nur einen Großteil der Kulturindustrie aus und schaffen eine populäre Ästhetik, sondern werden auch für ihre Fähigkeit anerkannt, physische, soziale, wirtschaftliche und politische Realitäten zu simulieren, zu trainieren und zu erzeugen.
Von Seiten der Fachrichtung Game Design sind folgende Brettspiele vertreten:
- Ideas For Games; GameLab ZHdK, Beat Suter, Anja Fritsch (2015) – Ideas For Games helps you find new game ideas and game mechanics. It is a complete set of cards for brainstorming new game ideas. It was developed as a tool for Indie Game developers. It focuses on the core of games, the gameplay mechanics. It is simple and fast for unfolding your ideas.
- Stories For Games; GameLab ZHdK, Beat Suter, Anja Fritsch (2018) – Stories for Games helps you create stories, settings and characters for your games. StoriesForGames is a deck of cards for brainstorming new game stories. If you ever wanted to develop a story for a game, here is your chance! The deck provides you with characters, keywords and themes that spark your thinking process and your own ideas.
- The Prototyping Box; GameLab ZHdK, Beat Suter, Anja Fritsch, René Bauer (2020) – The Prototyping Box is a basic set of analog material to test your ideas on paper before you even start a grey-box prototype and coding. The Box is also a useful source for board game designers. Prototyping is a great way of testing gameplay ideas and find out if they do or do not work. You can also test game progress, level design or storyline.
- Save the Water; GameLab ZHdK, René Bauer, Livio Lunin (2016 - 2019); in cooperation with ETH and Hydro Solutions – A board game and a mobile game about groundwater management in china.
- P'achakuna; published version by Treecer, created by Stefan Kraft and Moreno Vogel, Game Design ZHdK (2021). P'achakuna takes you on a journey in the heart of the Andes together with your most loyal friend — your llama. P'achakuna is a smart 2 player gaming experience on a unique, modular board. Both players follow their own paths on the same board but are never completely separated from each other.